لمینت دندان
  • 3 سال پیش
  • 0
  • 1023

لمینت دندان

ابتدا باید بدانیم که لمینت در چه شرایطی مورد استفاده قرار می گیرد:

لمینت برای شرایطی که دندان اصلی دارای نقص های کانتور یا شکل و رنگ است گزینه بسیار خوبی برای اصلاح این نوع ایرادات محسوب می شود.

 

دندان ها به دلیل عصب کشی، مصرف زیاد داروهایی مانند تترا سایکلین، استفاده بیش از حد از فلوراید، اثرات رزین های پرکننده و ... دچار تغییر رنگ میشوند و در اثر ساییدگی تغییر میکنند، همچنین دندانهای ترک خورده وشکسته یا دندان های نامرتب و ناهموار و یا حتی دندانهای فاصله دار . همه این ها مشکلاتی هستند که با لمینت برطرف میشوند.

اما کسانی هم هستند که نمیتوانند از لمینت برای حل مشکلات دندان هایشان استفاده کنند مانند افرادی که به دلیل پوسیدگی دندان یا بیماری لثه فعال دندان های ناسالم دارند. یا افرادی که دندان آنها به علت پوسیدگی، شکستگی و پرکردن ضعیف شده است و کسانی که مینای دندان های شان تا حدی از بین رفته است و یا حتی افرادی که دچار عادات خاصی مانند دندان قروچه هستند که باعث سایش دندانشان می ‌شود، نمی‌توانند از زمین استفاده کنند زیرا این مشکلات و عادات در افراد باعث ترک خوردن یا شکستن روکش لمینت میشود.

لمینت چیست ؟

لمینت دندان مواد بسیار نازک هستند که برخلاف نازکی طول عمر بالایی دارند و به کمک مواد رنگ دندان ساخته می شوند و با پوشاندن سطح بیرونی دندان باعث بهبود ظاهر آن می شوند. دندانپزشکان از این پوسته های نازک است سرامیکی یا کامپوزیتی برای طراحی لبخند و یا تغییر رنگ دندانها و تغییر شکل و اندازه و طول دندان استفاده می کنند.

مزایای لمینت دندان چیست ؟

امینت دندان با پوششی که بر روی دندان های زرد ایجاد می کند می تواند جلوه زیباتری به لبخند شما بدهد و اعتماد به نفس شما را تا حد زیادی افزایش می دهد.

معمولاً برای نصب لمینت های دندان باید مقداری از تاج دندان را تراش بدهند اما این میزان تراش نسبت به روش‌های مشاور کمتر است و زیبا چندانی به دندان‌ها وارد نمی کند.

لمینت دندان در برابر زرد شدن و تغییر رنگ دارای مقاومت بالا می باشد. در صورتیکه نکات بهداشتی و رژیم غذایی رعایت شود به مدت زیادی درخشندگی خود را حفظ می کند.

لمینت های دندان در رنگ های مختلفی موجود می باشد و میتوان از نزدیکترین رنگ به رنگ دندان های طبیعی استفاده کرد.

همچنین لمینت دندان دوام بالایی دارد دارای طول درمان کوتاه است.

همه اینها مزایایی هستند لمینت دندان را نسبت به روش های دیگر متمایز می کند.

 

عوارض و مشکلات لمینت دندان چیست؟

مانند هر عمل دیگر که می‌تواند عوارض و مشکلاتی به همراه داشته باشد لمینت دندان هم دارد.

یکی از مشکلات لمینت دندان این است که در صورتی که دندان شکسته لب پر شود امکان ترمیم مجدد آن وجود ندارد و حتماً باید تعویض شود.

در هنگامی که در این ست را انتخاب می کنید هنگام قرار دادن لمینت روی دندان مقداری از لایه سطحی دندان تراشیده می شود به همین علت شما نمی توانید بعد از مدتی استفاده آن را برداشته و جای آن را با دیگری پر کنید. به همین علت افرادی که نمی خواهند برای همیشه بر روی دندان شان لمینت داشته باشند بهتر است از روش دیگری برای زیبایی دندان های خود استفاده کنند.

 دندان هنگامی که عمل گذاشتن زمینه بر روی دندان توسط افرادی که تخصص کافی در این زمینه را ندارند انجام شود.

مراقبتهای بعد از نمونه دندان

در صورتی که از زمین خود نگهداری شود ۷:۱۵ سال ماندگاری دارد. البته مراقبت از لمینت کار چندان سختی نیست کافیست اصول بهداشت دهان و دندان روزی دو بار مسواک زدن، استفاده از نخ دندان را رعایت کنید. از فشار آوردن به دندان شده بپرهیزید و سیگار کشیدن و خوردن غذاها و نوشیدنی‌های مانند چای و قهوه که باعث تغییر رنگ دندان میشوند خودداری کنید.

طراحی سایت، پشتیبانی و سئو توسط وصل کلیک
طراحی سایت و سئو سایت پزشکی توسط پرگار وب