قیمت های لمینت دندان و کامپوزیت دندان
  • 3 سال پیش
  • 0
  • 1444

قیمت های لمینت دندان و کامپوزیت دندان

 

در این مقاله می خواهیم قیمت لمینت دندان و کامپوزیت دندان را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم که چه عواملی روی قیمت آن ها اثر می گذارد.

از روشهای اصلاح و طراحی لبخند می توان لمینت دندان و کامپوزیت دندان را پیشنهاد کرد.

لمینت دندان نوعی ونیر یا روکش دندان است. لمینت دندان، یک لایه نازکی از سرامیک یا چینی است که روی سطح مینای دندان قرار می گیرد.

جنس لمینت ها از پرسلین است به همین دلیل به آن ها ونیر پرسلین نیز گفته میشود. این ونیرها روکش های بسیار نازکی هستند که برای طراحی لبخند، سطح جلوی دندان ها را میپوشاند.

ونیر کامپوزیت دندان نیز همانند لمینت نوعی روکش دندان است اما تفاوت های زیادی با لمینت دندان دارد. در ادامه تفاوت های این دو را نیز برسی میکنیم. ونیر کامپوزیت دندان، از مواد ترمیمی دندان ساخته شده است و توسط پزشک برای تغییر فرم، شکل و رنگ دندان استفاده میشود.

 

تفاوت های لمینت دندان و کامپوزیت دندان

  • لمینت دندان نسبت به ونیر کامپوزیت دندان، بسیار زیباتر و طبیعی تر است.
  • قیمت لمینت دندان نسبت به ونیر کامپوزیت دندان، بالاتر است.
  • در ونیر کامپوزیت دندان ، نیازی به تراش سطح دندان نیست در حالی که برای لمینت دندان، سطح دندان باید تراشیده شود. همین امر باعث میشود که در طولانی مدت سلامت دندان بهتر حفظ شود.
  • روکش کامپوزیت در مطب دندانپزشک ساخته می شود اما لمینت دندان در آزمایشگاه ساخته می شود.
  • ونیرهای کامپوزیتی نسبت به لمینت ها امکان تغییر رنگ بیشتری دارند.
  • لمینت دندان مقاومت بالاتری نسبت به کامپوزیت ونیر دارد و طول عمر بیشتری دارد.

قیمت های لمینت و کامپوزیت

در کل ممکن است قیمت ها در جاهای مختلف متفاوت باشند، اما به طور کلی هزینه ی هر واحد کامپوزیت حدود یک میلیون تومان است . به طور دقیق تر قیمت کامپوزیت وایتال آمریکایی ۹۰۰.۰۰۰ تومان و قیمت کامپوزیت سرامیکی یا نیز ۱.۱۰۰.۰۰۰ تومان است.هزینه ی هر واحد لمینت حدود ۳ میلیون تومان است . قیمت لمینت های خیلی نازک نیز حدود ۳.۸۰۰.۰۰۰ برای هر واحد میباشد . اگر بخواهید از روکش دندان زیرکونیا استفاده کنید، هزینه ی آن برای هر واحد بین ۱.۷۰۰.۰۰۰ تومان تا ۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان میباشد. که البته باتوجه به این که مدل لمینت دندان ، زیرکونیا ی A  (ضخامت ۰.۵ سانتی متر ) و  زیرکونیای B  (ضخامت ۰.۶ سانتی متر) باشد نیز متفاوت است. اگر برای روکش دندان بخواهید از روکش طلا استفاده کنید، قیمت روکش طلا نسبت به قیمت طلا محاسبه میشود.

به طور کلی در جهان، ونیرهای دندانپزشکی از ۴۰۰ دلار تا ۲۵۰۰ دلار برای هر دندان هزینه دارند. روکشهای کامپوزیت نیز به طور کلی، برای هر دندان، بین ۴۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار هزینه دارند.

علت های تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت

همانطور که گفتیم لمینت و کامپوزیت تفاوت هایی یا یکدیگر داشتند. تفاوت هایی مانند کیفیت بالا، سخت و پیچیده بودن نحوه نصب، طول عمر بالا، طبیعی تر و زیباتر بودن و مقاومت بالا در برابر تغییر رنگ در لمینت ها و همچنین نیاز به لابراتوار برای ساخت آنها باعث میشود که قیمت لمینت دندان از کامپوزیت دندان بیشتر باشد.

 

عوامل موثر بر قیمت لمینت

به طور کلی نوع لمینت ( مستقیم، غیر مستقیم، لومینیرز و ... ) تعداد دندان هایی که میخواهید روکش شوند، میزان تبحر و تخصص دندان پزشکی که انتخاب کرده اید، موقعیت های جغرافیایی مثل کشور شهر منطقه و یا حتی محله ، هزینه ی لابراتواری که قرار است مسئولیت ساخت لمینت را به عهده بگیرد، هزینه های اضافی و یا حتی دستمزد متخصص از عواملی هستند که میتوانند باعث تفاوت قیمت ها شوند.

از این که تا آخر این مقاله همراه ما بودید صمیمانه از شما سپاسگذاریم.

طراحی سایت، پشتیبانی و سئو توسط وصل کلیک
طراحی سایت و سئو سایت پزشکی توسط پرگار وب